עמותת בזכות – קמפיין פייסבוק לאישור חוק “החלטה נתמכת”

קמפיין פייסבוק ואינסטגרם שמטרתו הייתה לקדם את אישור חוק “החלטה נתמכת” באמצעים תקשורתיים. זאת במקביל  למאמצים בכנסת עצמה.
בבסיס הקמפיין עמד הרעיון לבקש מקהל הגולשים לייצר תחושת לחץ על ראשי הועדה, במקביל להעלאה למודעות של הנושא.

קמפיין הפייסבוק כלל מספר רב של מודעות. חלקן הציגו אנשים עם מגבלה שקראו לראשי הועדה שדנה בחוק, לסייע לשנותו.
חלקן פנו ישירות לראשי הועדה – איילת שקד וניסן סלומינסקי. במודעות אלו קהל הגולשים התבקש להעתיק טקסט שנוסח במיוחד ולהדביקו על הדפים הפרטיים של ראשי הועדה. זאת כדי לגרום להם להרגיש שיש ציבור רב שמעוניין שהחוק יעבור. ייצר לחץ על ראשי ועדת חוק החלטה נתמכת (“חוק אפוטרופסות”), על מנת לוודא כי החוק יעבור.
הקמפיין נמשך 10 ימים, ובסופו מעל 250 איש העתיקו והדביקו את הטקסט לעמודים של סלומינסקי ושקד. 
כשבועיים לאחר סיום הקמפיין, חוק “החלטה נתמכת” – עבר!

קרדיט מהלך: 
קריאטיב וקופי: משרד פרסום פונקט – מירן פחמן
גרפיקה: ליאת הראל
תכנון קמפיין פייסבוק ואינסטרגם, הקמה, ניהול ואופטימיזציה: בטי קולבק אהרון, Best Practice

תיאור הצורך עליכם, הקפה עלי. לפגישה השאירו פרטים