הקשר שבין סיפור ואריזה שיווקיים למתקן ה-Tower Of Terror

בסט פרקטיס, Best Practice, בטי קולבק אהרון, בלוג, פוסט אריזה שיווקית

סיפור ואריזה שיווקיים - זה הקשר!

בסט פרקטיס, בטי קולבק אהרון, בלוג, אריזה שיווקיתיודעים מה הקשר בין מתקן ה TOWER OF TERROR של פארק MGM לבין אסטרטגיה שיווקית?  קשר הדוק שנעוץ בשני נושאים חשובים בעולם האסטרטגיה השיווקית – סיפור עסקי ואריזה, שעסקים רבים מפחיתים מחשיבותם. אז נתחיל בלהסביר מה זה בכלל סיפור עסקי ואריזה. 
“סיפור” – ה”למה” שמאחורי העסק או המותג. הסיבה לשמה הוא קם, הדבר שאותו הוא נועד לעשות למען לקוחותיו. יתרונות העסק, מה מאחד את הקו המוצרי או את סל השירותים. ואת כל אלו, מעבירים כסיפור מעניין, בנקודות הממשק עם הלקוח.
“אריזה” – האופן שבו אותו הסיפור מועבר בצורה ויזואלית ללקוחות קיימים או פוטנציאליים: עיצוב הלוגו, נראות העסק במסמכים, מצגות, עיצוב אריזות המוצרים, האופן בו החנות מעוצבת, לבוש העובדים, שילוט הכוונה לעסק וכו’. המונח אריזה מתייחס לכל הרכיבים הויזואליים בכל נקודות הממשק המצויות בין העסק לבין הלקוח. 
אז למה הסיפור העסקי והאריזה כל כך חשובים? כי המין האנושי תמיד התחבר ואהב סיפורים טובים. וכי חוש הראייה הוא אחד החשובים ביותר, שעליו אנו כבני אדם מבססים את רוב החלטותינו. ואם נחבר את שני הפרמטרים יחד – יצירת סיפור טוב, מלווה באלמנטים חזותיים, מייצרים יחד גירוי חושי חזק – חוויה – ועל כן משפיעים אף יותר על קבלת החלטות!

התמונות המצורפות צולמו במהלך טיול בארה”ב ומציגות כמה דוגמאות ספציפיות לעסקים עם סיפור ואריזה מצוינים:

Garrette - חברה אמריקאית לייצור פופקורן במגוון טעמים

בסט פרקטיס, בטי קולבק אהרון, בלוג, אריזה שיווקית

הפופקורן של Garrette נמכר בתפזורת לפי משקל. עיצוב המותג, עקבי, ברור, אחיד. כל אמריקאי מכיר את המותג ברגע שרואה אלמנט כלשהו שלו.  והאריזות שבהם נמכר הפופקורן – מופלאות.  כמובן שהן מותאמות בדיוק לשפה המותגית והן יפהפיות. אבל בנוסף לכך, הן גם נוחות לשימוש ושומרות טריות.  וגם זה חלק חשוב מהחשיבה העסקית פה. כי הרי מה זה פופקורן אם הוא לא פריך?

Shedd Aquarium

בסט פרקטיס, בלוג, בטי קולבק אהרון, סיפור שיווקי

מוזיאון ימי בשיקגו, אשר לקח על עצמו את כל נושא שימור העולם התת ימי ובעיקר בעלי החיים שבו. כל המקום מעוצב כאקוואריום ענק ובקונספט של עולם הים – מאולם ההופעות, דרך אולמות התצוגה ועד חנות המזכרות שבסופו. שימור והגנה על בעלי החיים כסיפור מרכזי, עוברים בצורה ברורה בכל אחד מחלקי המקום: צב פצוע השוחה במיצג המרכזי, שהשתקם בעזרת עובדי המקום.  הופעות עם דולפינים שלא כוללות מפגני קפיצות ראווה דוגמת אטרקציות ימיות במקומות אחרים. בכלל מומלץ מאוד ללכת לבקר במקום אם אתם בשיקגו. בעיקר עם ילדים!.

Anthropologie

מותג אמריקאי בתחום הלייף סטייל בעל חנויות אופנה, אקססוריז ואביזרים לבית. המותג מקפיד ומדקדק מאוד בכל פרטי הפרטים בכלל המוצרים שמציע. חנויותיו מעוצבות לעילא, השירות בהן אדיב ונעים והן מציעות חוויית קנייה כוללת ברמה גבוהה מאוד. וכשמסיימים את הרכישה, המוצרים מוכנסים לנייר אריזה ולשקית שהן לא פחות ממהממות. אגב, כמו בחנויות אופנה אמריקאיות רבות. כי גם האריזה בסיום העסקה – חשובה!!! היא משאירה תחושה שמשקיעים בנו וטעם של עוד.

ונחזור לדוגמה איתה התחלנו את הפוסט הנוכחי:

בסט פרקטיס, Best Practice, בטי קולבק אהרון, בלוג, פוסט אריזה שיווקית

מכירים את מתקן ה BLACK MAMBA מלונה פארק תל אביב? אותה מעלית המעיפה את הרוכבים בה למעלה ולמטה במהירות טיל? אז מתקן דומה קיים בפארק MGM של דיסני, באורלנדו שבארה”ב. הפארק מציע מגוון מתקנים ופעילויות בנושאים הקשורים לקולנוע, בידור ומוזיקה. וכיאה לאולפני דיסני – המתקן לא מסתפק ב”סתם מעלית” אלא נארז לסיפור תחת השם TOWER OF TERROR. בסיפור, מדובר במגדל רדוף רוחות בו הנכנסים מתבקשים לסייע במציאת דמות שנעלמה בחדרי המגדל. הם מטיילים בתוך המגדל, עוברים בין חדרי הטירה המלאים ברוחות מפחידות. ואז כשהם כבר באווירת הפחד והאימה, נכנסים למעלית כדי להמשיך ולחפש את הדמות. או אז המעלית מעיפה בהפתעה את המטיילים למעלה ולמטה במהירות שיא. החוויה הכוללת? מופלאה! וצרחות הנוסעים במעלית נשמעות עד קצה המדינה. הסיפור הזה שתפרו מסביב למעלית, והאופן בו עיצבו ובנו הכל – פשוט מושלם! 
לא סתם לקוחות הפארק מוכנים לחכות בתור למתקן גם שעה ו-45 דקות (!!).  אגב, כרטיס כניסה לפארק עולה כמעט 100 דולר לאדם יחיד, והתורים בכניסה אליו ארוכים כאורך הגלות. בצדק.

אם נסכם, סיפור עסקי ומותגי ברור וביטוי מדויק שלו ברמה הויזואלית – יסייעו לכם רבות ביצירת העדפה למוצרים או לשירותים שלכם, על פני מתחרים שעשו עבודה קצת פחות טובה בפרמטרים האלה. כדאי להשקיע בהם. בהצלחה!

(נ.ב – כמובן שאלה לא הפרמטרים השיווקיים היחידים להצלחה בעסק שלכם. בחירת סל המוצרים שלכם והתאמתם לקהל המטרה,  טיב השירות/המוצר ביחס לתחרות; מדיניות ההמחרה; שירות הלקוח – גם הם ועוד נוספים, כמובן חשובים מאוד מאוד! אבל עליהם נדבר בפוסטים אחרים).

 זקוקים לעזרה בנושא הסיפור המותגי/עסקי שלכם? צריכים עין בוחנת על נראות העסק? 

צרו קשר!
בטי קולבק אהרון
יועצת בכירה לאסטרטגיה שיווקית, דיגיטל ופרסום
052-6619797

 

הדפס
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השארת תגובה

השארת תגובה