אז למה בכלל כדאי עמוד עסקי בפייסבוק?

בסט פרקטיס, בלוג, דף עסקי בפייסבוק, בטי קולבק אהרון, Best Practice

לאחרונה נכחתי בלא מעט ויכוחים בין אלו אשר מאמינים שפעילות עסקית בפייסבוק חייבת להיעשות דרך עמוד עסקי; לבין אלו שמקיימים פעילות עסקית דרך הפרופיל הפרטי שלהם ואשר מציגים הצלחה מרובה בכך. מה הדרך הנכונה? לא בטוחה שיש אמת מוחלטת ונכונה לכולם. כל מקרה לגופו.
אבל, בבסיס אני כן מאלו שמאמינים שכדאי להפריד בין פעילות עסקית לבין פעילות פרטית.  ממש כשם שפתחתי חשבון בנק עסקי, דרכו אני מנהלת את כל הפעילות הפיננסית של העסק. כך גם ברשת החברתית הנפוצה ביותר, נכון יותר, לנהל פעילות עסקית מתוך עמוד עסקי בפייסבוק.

אתחיל דווקא בסקירת החסרונות של עמוד עסקי:

החיסרון הראשון הוא נושא החשיפה האורגנית בפייסבוק:

כשאנו פועלים בפרופיל הפרטי שלנו, אנחנו נהנים מ-% חשיפה אורגנית, כלומר הפצה ללא תשלום לקהל, גבוה יותר ביחס לעמוד עסקי. יותר מזה, % החשיפה האורגנית בעמודים עסקיים הולך ויורד לאורך השנים. 
מדוע זה קורה? מכמה סיבות – 

  • כדי לוודא את איכות התוכן שרץ בפייסבוק: פייסבוק רוצה לוודא שהקהל הנאמן שלה ימשיך להיות נאמן. ממגוון מחקרים שהחברה קיימה עלה כי אנשים מרגישים שתוכן שיווקי ופרסומי השתלט להם על הפיד ולכן הם נהנים פחות להיכנס ולצרוך תוכן מהרשת. כלומר, ריבוי עמודים עסקיים והצפה של תכנים שעולים מהם, גרמה לקהל לתחושת הצפה ולנטישה של קהל מהפלטפורמה. 
  • פייסבוק היא גוף עסקי לכל דבר ועניין. בתור חברה שמטרותיה רווח, היא מעוניינת שנשלם עבור שירותי קידום התוכן שהיא מציעה. כלומר – נסתמך פחות על קידום אורגני ויותר על קידום ממומן. 
    שזה אומר, שאם אנחנו רוצים ליהנות מחשיפה רחבה אנחנו צריכים למעשה לשלם עבור זאת. 
    התשלום לא חייב להיות אגב בתשלום ישיר לפייסבוק. הרבה עסקים שאני מכירה משקיעים המון בתשלום ובזמן עבודה, באיכות התוכן שהם מייצרים – סרטוני וידאו, צילומים מעניינים בעולם התוכן שבו הם פעילים. וכך, % החשיפה האורגנית גדל משמעותית, מעצם העובדה שהקהל שנחשף לפוסטים שלהם משתף, מגיב וכך למעשה יוצר חשיפה גדולה יותר.

החיסרון השני בתפעול עמוד עסקי, נוגע לזיהוי העסק איתנו:

חסרון זה רלוונטי לאלו מאתנו שנתנו שם נפרד לעסק, שונה מהשם שלהם. כשאנחנו פותחים את דף הפייסבוק עם השם החדש והנוצץ שבחרנו – מכרינו לא תמיד ידעו לזהות את העסק איתנו. לכן, בעיקר בעסקים קטנים, חשוב לשים בתמונת הפרופיל את התמונה שלנו. כך הזיהוי יהיה ודאי.  

ומהם היתרונות של ניהול דף עסקי בפייסבוק?

3 יתרונות מרכזיים לכך, שאני אציין כאן:

1. הפרדת תוכן שבין עולמנו המקצועי לעולמנו הפרטי:

סביר שלא תרוויחו נקודות מקצועיות כשלקוח שאתם בדיוק במשא ומתן אתו לקראת רכישה, ימצא בדף הפרטי שלכם תמונות של הפעוט שלכם בניסיונות הגמילה הראשונים שלו. או תמונות שלכם שיכורים כלוט במסיבת הפורים שהלכתם אליה לפני חודש.  לאלו מאיתנו שמנהלים פעילות עסקית דרך העמוד הפרטי, יש את החובה התמידית לסנן את סוג המידע שאנו מעלים לעמוד. בדיוק כדי לא לחשוף את המידע הלא נכון ללקוח הלא נכון.

2. מעקב ביצועים:

בדף פרטי, אנחנו רואים כמה הגיבו לפוסט (לייק / תגובה / שיתוף). אבל אנחנו לא יודעים לכמה עיניים נחשפנו בסך הכל. זהו נתון שכדאי לעקוב אחריו לאורך זמן, כדי להבין אילו סוגים של תכנים מייצרים חשיפה אורגנית גדולה יותר. 
בדף פרטי, אנחנו לא יכולים להשוות בין ביצועים של פוסטים שונים. לא יכולים להשוות לביצועים של דפים של מתחרינו. לא יכולים לדעת איך היה השבוע הזה לעומת אלו שקדמו לו.
בדף עסקי, פייסבוק מאפשר לנו לעקוב ולהשוות בין ביצועי פוסטים שונים. איזה סוג פוסט זה היה – טקסט, לינק, תמונה או וידאו, מי מהפוסטים הרוויח יותר חשיפות או מעורבות בכלל?  כך שנוכל לדעת לאורך זמן איזה סוגי פוסטים עובדים אצלנו טוב יותר.
בנוסף, אנחנו יכולים לעקוב אחרי תנועת הגולשים לעמוד, אחרי סך תפוצת הפרסומים שלנו בשבוע האחרון, בחודש ויותר. יכולים לבדוק האם סך המעורבות עולה או יורדת בעמוד.  
ואנחנו אפילו יכולים להשוות את ביצועי העמוד שלנו, לביצועי עמודים מקבילים לנו בתחומנו או בתחומים אחרים, לפי בחירתנו. כמעט כמו ריגול תעשייתי אבל בחסות פייסבוק!
סה”כ, פייסבוק מאפשרת לנו מעקב איכותי מאוד אחרי ביצועינו בפלטפורמה. וממש כמו שבעשייה עסקית טובה כדאי לנו לעקוב אחר ביצועי העסק ברמת ההכנסות והרווחים, ואחר ביצועי הפרסום שלנו ברמת האפקטיביות.  כך בפייסבוק – מומלץ לעקוב אחרי הדברים כדי שנוכל ללמוד ולדייק את העשייה שלנו לאורך זמן.

3. קידום ממומן:

אם נרצה לייצר קמפיין פרסומי לקידום המוצר החדש שלנו, הקולקציה שהשקנו או השירות המעניין שהוספנו – זה אפשרי רק מתוך דף עסקי. נכון, חלקכם יקומו ויטענו שקידום ממומן לא מתאים לכל הקהלים. ואתם צודקים. אבל לרוב הקהלים, פייסבוק בהחלט נותנת מענה מצוין. לפעמים אני מתבדחת עם לקוחותיי שפייסבוק מאפשר לטרגט קהל לפי צבע המכנסיים שלהם והעיניים שלהם. נכון, זה לא המצב. אבל קידום ממומן מאפשר טירגוט קהלים ברמה גבוהה מאוד. יש אפשרות להשתמש במנגנון תחומי העניין המובנה של פייסבוק, למי ש”ירוק” בתחום. ולמתקדמים יותר ניתן להעלות רשימות תפוצה של מיילים או טלפוני למערכת, ולטרגט אותן. יותר מכך, ניתן להשתמש ברשימות התפוצה כבסיס לקהל שפייסבוק קוראים לו – LOOK ALIKE. כלומר – נגיד שהעלינו רשימת תפוצה של 500 איש שהתעניינו באחד מהמוצרים של העסק שלנו. אנחנו נעלה אותם ונבקש מפייסבוק לאתר עוד 50 אלף איש שדומים להם במאפיינים שלהם. וכך, נוכל לטרגט קהל שסביר יותר שיגיב לחיוב אם נעלה מודעה שמקדמת את אותו המוצר. 
דרך נוספת לטרגט קהל היא לבקש מפייסבוק לעקוב אחרי אלו שנכנסו לאתר שלנו, או הראו מעורבות גבוהה עם דף הפייסבוק שלנו או עם סרטון וידאו שהעלינו – ומתוך אלו לייצר קהל LOOK ALIKE. 
בקיצור, אפשרויות הטירגוט של פייסבוק – השתפרו מאוד לאורך השנים האחרונות.  
בנוסף ליכולות הטירגוט, הפרסום בפייסבוק ביחס לכל ערוצי מדיה אחרים, הוא עדיין במחירים משתלמים מאוד.  מנגנון הקידום הממומן של פייסבוק הוא יתרון עצום לעסקים, ובפרט לעסקים קטנים בהם התקציב קטן וצריך לוודא שכל שקל שיוצא, מחזיר עצמו בצורה משמעותית. 

מנגנון הקידום הממומן של פייסבוק עבר תהפוכות לאורך השנים. למשל מבחינת התאמתו למטרות שיווקיות שונות – קמפיין למטרת מודעות וחשיפה, לעומת קמפיין שמטרתו להעביר קהל לדף נחיתה שבנינו או לאתר הבית שלנו; קמפיין לעידוד הורדות אפליקציה וקמפיין לעידוד רכישת מוצרים. 

בסט פרקטיס, בלוג, דף עסקי בפייסבוק, בטי קולבק אהרון, Best Practice, ייעוץ שיווקי

 גם בממשק המשתמש של מערכת ניהול המודעות של פייסבוק, חלו שינויים משמעותיים לאורך השנים. 
את כל אלו עשתה פייסבוק כדי לאפשר ליותר מאיתנו להשתמש במערכת הקידום הממומן, ולראות תוצאות יפות. 

אז אם נסכם בקצרה, מדוע עדיף ונכון לפעול עסקית מעמוד עסקי בפייסבוק:

לסיכום, ניהול עמוד עסקי בפייסבוק מאפשר לנו להפריד בין התוכן האישי שלנו לבין זה המקצועי.  פייסבוק כפלטפורמה מאפשרת לנו כבעלי עסקים לקיים מעקב ביצועים מדוקדק סביב הפעילות שלנו בעמוד העסקי ולבסוף, היתרון הכי משמעותי בפעילות באמצעות דף עסקי, היא היכולת לפרסם קמפיינים במנגנון הקידום הממומן ולהגיע לקהל מדויק ורלוונטי לנו.

אלו היתרונות שאני חשבתי עליהם.  אם מצאתם/ן יתרונות נוספים – מוזמנים להגיב, להע/איר, לשתף.

זקוקים למישהו לחשוב אתו על שיווק העסק שלכם?  צריכים עזרה פרסומית בפייסבוק או בכלל?
מוזמנים ליצור איתי קשר להתאמת הפתרון עבורכם.

בטי קולבק-אהרון
יועצת בכירה לאסטרטגיה שיווקית, דיגיטל ופרסום
Best Practice
052-6619797

הדפס
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השארת תגובה

השארת תגובה